شامگاه چهارشنبه سوم آذرماه مراسم رونمایی دومـین فیلم از سری فیلم­ های مستند «کارستان» درون سالن کنفرانس وزارت صنعت، مستند طبرستانی ها رونمایی شد معدن و تجارت برگزار شد و فیلم مستند «طبرستانی‌ها» تازه‌ترین ساخته‌ محسن عبدالوهاب بـه نمایش درآمد.

در ابتدای این مراسم کـه با حضور جمعی از هنرمندان، فعالان حوزه‌ اقتصادی و تعدادی از مدیران وزارت صنایع برگزار شد زهرا عمرانی از سرپرستان گروه پژوهش درون «کارستان» با اشاره بـه سابقه‌ عملکرد، فعالیت این گروه و تولیدات قبلی این مجموعه گفت: مستند طبرستانی ها رونمایی شد آن‌چه کـه از «کارستان» یک پروژه منحصر بـه فرد ساخته، هم­سو شدن یک نـهاد مدنی، فعالان بخش خصوصی و همراهی با هنرمندان عرصه مستندسازی است.

وی افزود: هرکدام از این‌ها ممکن هست با هدف‌های متفاوتی بـه این پروژه پیوسته باشند، اما انگیزه اصلی پروژه «کارستان» بـه قدری جذاب بوده کـه با وجود تمام فراز و نشیب‌ها توانسته این عناصر را درون کنار هم حفظ کند.

نجما هاشمـی، عضو هیأت مدیره بنیـاد کارآفرینی و حسین ابویی‌مـهریزی معاون طرح و برنامـه وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سخنرانان جلسه بودند.

آخرین بخش قبل از نمایش فیلم نیز بـه صحبت‌های رخشان بنی‌اعتماد اختصاص داشت. مستند طبرستانی ها رونمایی شد این هنرمند کـه مشاوره پروژه «کارستان» را برعهده داشته گفت: رونمایی هرکدام از فیلم‌های «کارستان» یک قدم نزدیک‌تر شدن بـه ایده‌آل‌ها و آرزوهایی هست که ‌پایـانی ندارد.

وی گفت: فکر و ایده‌های کارآفرینی آن‌قدر جای کار دارد کـه باوری نیست. مستند طبرستانی ها رونمایی شد ایده‌هایی کـه جوانان کشور ما واقعاً بـه آن نیـاز دارند اما متاسفانـه بـه دلیل شرایط محدودکننده‌ای کـه به شکل عمومـی درون رسانـه‌های تصویری، گفتاری و شنیداری کشور وجود دارد ما از دیدن بخش قابل احترام جامعه و الگوبرداری از آن‌ها محروم هستیم.انی کـه نیـازی بـه تصویرشدن ندارند اما ما و جامعه بـه تصویر آن‌ها نیـاز داریم.

پیش از آغاز نمایش «طبرستانی‌ها» از حضور و همکاری کوتاه‌مدت زنده یـادان محمدرضا مقدسیـان (مستندساز) و یدالله (صدابردار) کـه اولین همکاری‌ها درون پروژه «کارستان» را رقم زدند تجلیل بـه عمل آمد و یـاد و خاطره این عزیزان نیز گرامـی داشته شد.

سخنران بعدی این مراسم مجتبی مـیرتهماسب، تهیـه‌کننده پروژه «کارستان» بود. مـیرتهماسب فیلم «طبرستانی‌ها» را حاصل یک فعالیت سه ساله درون زمـینـه کارآفرینی دانست و گفت: درون این پروژه تمام سعی خود را کرده‌ایم که تا فیلم‌هایی تولید کنیم کـه قابلیت اکران و نمایش گسترده داشته باشد و بر جامعه جوانان کشور تاثیرگذار باشد.

وی مستندسازی از حجم زیـاد فعالیت‌های انجام شده درون عرصه صنعت را از پیچیدگی‌های این پروژه برشمرد و گفت: ساختن فیلم مستند کار ساده‌ای نیست و توزیع و نمایش آن، کار بسیـار سخت‌تری است. خصوصاً وقتی از همان ابتدا توقعی از همکاری مدیران تلویزیون درون این‌باره نداشته باشیم.

محسن عبدالوهاب، کارگردان فیلم نیز دیگر سخنران بعد از نمایش مستند «طبرستانی‌ها» بود. وی درون ابتدای صحبت‌های خود با یـادآوری یـاد و خاطره یدالله و محمدرضا مقدسیـان، از همکاری اعضای شرکت فولاد طبرستان درون ساخت این فیلم تشکر کرد و گفت: به منظور این فیلم از بخش‌های دیگری از فعالیت این شرکت هم تصویربرداری کرده بودیم اما از آن‌جا کـه هدف اصلی ما نمایش یک کار جمعی و گروهی بود بـه ناچار آن بخش‌ها را کنار گذاشتیم.

وی افزود: بار دیگر از طبرستانی‌ها تشکر مـی‌کنم. نـه بـه خاطر همکاری درون ساخت این فیلم بلکه بـه خاطر کار بزرگی کـه برای این سرزمـین انجام دادند.

غلامرضا رسولیـان و بهزاد نبوی نیز درون این مراسم بـه ایراد سخن پرداختند.

5858




[مستند «طبرستانی‌ها» رونمایی شد مستند طبرستانی ها رونمایی شد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 25 Jun 2018 14:15:00 +0000